های اوربیتز دلم براتون تنگ شده بود خیلیــــnull

در واقع یکسری شایعه برای لونا به وجود اومده بود از اون طرف بعضی ها هم در مورد اتفاقاتی که این چند وقت افتاده بود خبر نداشتند 

سو بیاید باهم ماجرارو از زمانی که کمپانی بیانیه اخراج چوو رو داد بررسی کنیم

ولی قبلش بگم واقعا اوضاع خیلی بدجوره و لطفا هر جوری که می تونید برید و از طریق راه های ارتباطی به اعضا پیام های خوب و امید بخش بفرستیدnull

 

حدودا دو ماه پیش بلک بری کریتیو (کمپانی لونا) بطور ناگهانی بیانیه داد که چوو به دلیل توهین به استف و .. اخراج شده! 

متن کامل بیانیه:

 

"سلام. بلاک بری کریتیو صحبت میکنه. 
کمپانی میخواد به طور رسمی اعلام کنه که از امروز ۲۵ نوامبر ۲۰۲۲ تصمیم گرفتیم ارتیست تحت نظر کمپانی چو(با نام و نام خانوادگی کیم جیوو) رو از گروه اخراج و حذف کنیم.
امسال اتفاقات زیادی در مورد چو لونا منتشر شده، اما کمپانی و اعضای لونا به دلیل نگرانی از پیشرفت گروه و نگرانی طرفداران، این زمان رو بدون بیان هیچ نظری در این مورد پشت سر گذاشتن.
این بیان صمیمانه علاقه‌ی اعضای لونا نسبت به گروه و توجه به طرفدارن بود که قصد داشتن تمام تلاش خودشون رو به کار بگیرن تا فقط ظاهر خوبی رو از طریق اجرا و برنامه ها به نمایش بگذارن نه اینکه راجع به اون چیزی که درسته یا نه صحبت کنن.
با این حال، اخیرا گزارش هایی مبنی بر سو استفاده از مقام، از جمله توهین کلامی توسط چو نسبت به استف کمپانی گزارش شده. تحقیقات راستی این گزارش ها رو تایید کرده. رئیس کمپانی در حال حاضر در حال عذرخواهی از استف عه و کمپانی تصمیم گرفته با اخراج چو از لونا مسئولیت رو بر عهده بگیره.
اول از همه کمپانی مایله به طور رسمی از استفی که از این موضوع آسیب زیادی دیدن عذرخواهی کنه و تمام تلاش خودش رو بکار بگیره تا بتونن بر بهبودی و درمان تمرکز کنن و تمام تلاش خودش رو برای کمک به برگشت اونا به روال عادی انجام میده.
میخواهیم از طرفدارایی که به لونا علاقه مندن و ازشون حمایت میکنن بابت ۱۲ تایی نموندن لونا تا اخر عذر خواهی کنیم.
در ادامه کمپانی و لونا به یک طرز فکر بر می گردن و تمام تلاش خودشون رو میکنن تا چنین اتفاقی دوباره رخ نده. اعضای لونا هرگز صرفا برای سود شخصی خود کاری نکردن و از اونجایی که میدونن باید از فن هایی که به اونا تا به امروز کمک کردن قدردانی کنن، هیچ کاری انجام ندادن که گروه رو تحت فشار قرار بدن. ما این راه رو کامل خواهیم کرد و مطمئنا محبت همه کسانی رو که لونا رو تشویق می کنن جبران خواهیم کرد.
علاوه بر این، ما و اعضای لونا با تمام احترام نسبت به همه استف خود سپاسگزار عمل خواهیم کرد و احساس قدردانی خود را فراموش نخواهیم کرد.  ما برای جبران فداکاری های ارتیست ها و دست اندرکارانمون تلاش خواهیم کرد تا دیگه چنین حادثه‌ای تکرار نشه. ما بار دیگر سر به تعظیم فرود میاریم و از استف و فن ها عذرخواهی می کنیم که با این شرایط باعث دردسر شما شدیم"

‌‌ 

بعد از این بیانیه اکانت های مختلف مثل pop base و .. همچنین استف، نویسنده چوو کن دو ایت، طراح دنس لونا و کلی ادم و خبرگذاری به این خبر واکنش دادند. که بعضی هاشو براتون قرار میدیم.

به دنبال این اوربیت ها هم خیلی واکنش دادند!

 

 

آپدیت استوری اینستاگرام نویسنده چوو‌کن‌دو‌ایت ؛

سوء‌استفاده از قدرت؟ خنده داره! 
حتی وقتی جیوو خودش خسته بود نگران این بود که مبادا کارمندا حقوق نگیرن!
یبار کلافه شدم و بهش گفتم " هی جیوو! نگران خودت باش! " اما گفت قبلا خودش این موقعیت رو تجربه کرده، میدونه چقدر سخته و طاقت دیدنش رو نداره!
همه میدونید که از جیوو حتی به اندازه کافی مراقبت نشد، به هرحال مشکلی برای جیوو پیش نمیاد~ چون اون با همه خیلی خوب رفتار میکنه ㅋㅋ 

 

آپدیت توییتر کیم دو هیون منتقد موسیقی ؛

این بیانیه بلاک بری واقعا افتضاحه! تصمیم به اخراج... این بیانیه فقط تهمت زدن به آرتیست و بی توجهی کامل به فندومه، یه متن کوچیک انگار که میخواد بگه "اینو بخور" "اینکارو بکن" ..هاه چقدر لونا و چوو ناراحتن.. .

 

آپدیت استوری اینستاگرام ریو سرا عضو گروه Nine Muses در حمایت از چوو

هرچیزی پایانی داره
من هم امیدوارم داستان اون مثل مال من تموم نشه. 
با ناامیدی، نگرانی، سردرگمی و باخت.
این فقط یه فصل از زندگیته.
با کسی که بهش اعتماد داری دوباره شروع کن و فصل جدید زندگیت شروع خواهد شد.
من همیشه باورت دارم و منتظرت میمونم. قوی باش.

 

پیام هیونجین تو فب:

:cat:🐱::cat::cat:سرم درد میکنه
🐱:قلبم درد میکنه
🐱:عصبیم
🐱:خیلی عصبیم
🐱:خیلی معذرت میخوام..


🐱:مطمئنا الان قلب چو اونی بیشتر از هر کس دیگه‌ای در عذابه
🐱:لطفا حمایتش کنید و بهش کلی عشق بدین..

👤:اونی.. با این حرفات تو دردسر نیفتی..؟

🐱:چرا باید تو دردسر بیفتم مگه کار اشتباهی میکنم؟
🐱:اوربیتای من من همیشه ازتون ممنونم و واقعا بهتون افتخار میکنم

 

در جواب این بیانیه منجیر چوو که مادرش هستش گفت:


"ما در حال اماده کردن پاسخمون به این قضایا از دیدگاه خودمون هستیم. به زودی بیانیه‌ای رسمی منتشر خواهیم کرد.

لطفا درک کنین که جواب واضح دادن تو این شرایط سخته"
برنامه هایی که با حضور چو ضبط میشن هنوز تصمیمی به حذف چو نگرفتن.
 

 

 و بیانیه جدید بلک بری در پاسخ به مقالات علیه کمپانی و حمایت از چوو: 


"سلام بلاک بری کریتیو صحبت میکنه
میخوایم وضعیتمون رو در رابطه با محتوای بیانیه در مورد "حذف چو از لونا" که ۲۵ نوامبر در فن کافه پست شده بود را توضیح بدیم.
اون بیانیه در مورد توضیح وضعیت فعلی و درخواست درک از طرفدارایی بود که برای مدت طولانی لونا رو دوست داشتن و به قصد افشای سوء استفاده چو از مقامش برای عموم و رسانه ها نوشته نشده بود.
از چند روز پس از ارسال بیانیه، مقالاتی منتشر شده که از کمپانی خواستن در مورد دلایل حذف چو ارائه شواهد کنه یا مقالاتی با محتوایی مثل "چو اینطور ادمی نیست" یا "کمپانی اونو اذیت میکنه".  به این ترتیب، مایلیم وضعیتمون رو برای اصلاح موضوع حرفمون بیشتر توضیح بدیم.
بیانیه که حوالی ساعت ۵ بعدازظهر در ۲۵ نوامبر منتشر شد، اطلاعیه ای بود برای توضیح تغییر وضعیت چو و علت حذفش برای طرفداران و کسایی که از لونا حمایت می کنن. قصدمون افشاگری نبود.
بیان علت اخراج یه روش طبیعی برای توضیحه، اما نیاز به ارائه حقایق و شواهد مربوطه به عهده خود چو و استفی هست که قربانی شدن.
با توجه به حقایق موضوع، اگر هر یک از طرفین در مورد موضوعی احساس ظلم کنه یا بخواد مشکلی رو اصلاح کنه، خود طرفهای ذیربط باید اونو آشکار کنه. کمپانی قبلا تایید کرده بود که بین چو و استف چه اتفاقی افتاده و بنابراین ما بیانیه مربوط به اونو پست کردیم.
در ادامه از شما می خوایم که از گزارش های بی اساس و گمانه زنی مرتبط با پست بیانیه و همچنین از اظهار نظرهای مخرب یا شایعاتی که باعث بدنامی کمپانی میشه خودداری کنید. در مورد سو استفاده مقامی و توهین کلامی، در صورت توافق چو و قربانی، ما در ارائه مطالب و شواهد مربوطه همکاری خواهیم کرد.
همچنین برای اینکه اعضای لونا بدون آسیب از شرایط موجود فعالیت گروهی خود را آغاز کنند، بار دیگر صمیمانه از شما درخواست می کنیم که از گزارش های بی رویه، بی اساس و گمانه زنی خودداری کنید."
‌‌  

بعد از اون JTBC مقاله ای در مورد خواستار فسخ قرارداد 9 عضو لونا داد که بلک بری سریع تکذیب کرد(در ادامه میبینید که واقعی بوده و اعضا در حال فسخ قرارداد هستن!)

nullمتن کامل مقاله:


"اونا دارن به جدایی نزدیک میشن که زیبا نیست

طبق تحقیقات تیم خبری سرگرمی JTBC در ۲۸ نوامبر، به استثنای وی‌وی و هیونجین، ۹ عضو لونا که شامل هیجین، هاسول، یوجین، کیم لیپ، جینسول، چوئری، ایو، گوون و الیویاهه خواستار تعلیق قراردادشون با کمپانی بلاک بری کریتیو شدن
تایید شده که ۹ عضو این تصمیم رو گرفتن چون تشخیص دادن که اعتماد متقابل که اساس قرارداد را تشکیل میده به حدی نقض شده که انتظار فعالیت های مدیریتی و سرگرمی مبتنی بر همکاری دشوار شده.
بلاک بری کریتیو در ارتباط با تیم JTBC این خبرو تکذیب کرده. اما از اونجایی که بلاک بری همیشه مقالات رسمیی که حقیقت دارن ولی در علیه خودشون، از جمله تاسیس کمپانی شخصی چو رو تکذیب میکنه، اینطور به نظر میاد که میخواد راجع به این موضوع هم سکوت کنه.
چو که اخیرا از گروه حذف شده هم در دسامبر پارسال حکمی مبنی بر تعلیق قرارداد انحصاریش با بلاک بری کریتیو ارائه کرده بود. پس از برنده شدن در یک دستور جزئی قضایی، به فعالیت های گروهی خود ادامه داد و به طور آزادانه و بدون محدودیت کمپانی در برنامه های فردیش شرکت کرد.
مدت قرارداد بین لونا و بلاک بری کریتیو تا حدودی عجیبه. لونا از اکتبر ۲۰۱۶ هر ماه یک عضو دبیو میداد و هر بار که به یه تعداد معینی از اعضا میرسیدن یه ساب یونیت دبیو داده میشد. در نهایت هیجین، هیونجین، هاسول، یوجین، وی‌‌وی، کیم لیپ، جینسول، چوئری، ایو، چو، گوون و الیویاهه به ترتیب انتخاب شدن و هر کدوم از اعضا با تاریخ های متفاوتی قرارداد ۷ ساله رو امضا کردن که از انتشار اولین مینی آلبوم گروهی لونا که ۲۰ آگوست ۲۰۱۸ منتشر شده این قرارداد استارت خورده
اگه هیجین، هاسول، یوجین، کیم لیپ، جینسول، چوئری، ایو، گوون و الیویاهه برنده دعوای قرارداد انحصاریشون با کمپانی بشن، انتظار میره که انجام فعالیت های گروهی کامل به عنوان ارتیست بلاک بری برای لونا سخت شه. به عبارتی دیگر اونا وارد فرایند دیسبندی میشن.
احتمال زیادی وجود داره که این به دلیل مشکلات مالی بلاک بری باشه. سال گذشته موضوعی مطرح شد که این کمپانی قادر به پرداخت حقوق کمپانی های برون سپاری و استف خارجی که با اونا کار می کردن نبوده. علاوه بر این، چو که بیشترین فعالیت های فردی را در بین اعضای لونا داشت، مشخص شد که هیچ حقوقی دریافت نکرده که باعث ایجاد بحث و جدل شده. در آن زمان کمپانی هیچ واکنشی نشون نداد.
بلاک بری کریتیو ۲۵ نوامبر اعلام کرده که تصمیم گرفته چو رو از عضویت لونا اخراج کنه. مثل اینکه بلاک بری میخواست لونا با ۱۱ عضو از نو شروع کنه، اما به نظر نمیرسه که به راحتی بتونه شکاف بین اعضا و کمپانی رو که از بیرون مشخص نبود، پر کنه."

 

 در همین شرایط چوو با کمپانی BY4M قرارداد بست. از جمله ارتیستای این کمپانی میشه به Major9، Holland و Bling Bling اشاره کرد..

همچنین در اخبار MBC ،SBS و JTBC به قضای اخیر لونا و چوو اشاره شد.

 

اپدیت اینستای چـــوو:


"سلام، چوو صحبت میکنه.
من بابت نگرانی و کمک خیلیا خیلی ممنونم.
کمپانی به من چیزی راجب این مشکلات نگفته بود و من خبر نداشتم(از این خبر نداشت که قراره با این بهانه اخراج شه وگرنه میدونست قراره حذف شه) من دارم خودمو با وضعیت وفق میدم و همه چی رو بررسی میکنم، ولی مطمئنم که هیچکدوم از این حرفایی که گفته شده رو انجام ندادم که باعث شرمساری طرفدارام بشه.
به محض اینکه وضعیت از دیدگاه من جمع اوری بشه بهتون خبر میدم.
ممنونم که نگرانم بودین و بهم ایمان داشتین"

 

 آپدیت اینستاگرام Inspick (شرکتی که چوو به عنوان مدل توش کار میکنه) 

"سلام شرکت Inspick صحبت میکنه
به خاطر مشکلات چو(با اسم اصلی کیم جیوو) که به عنوان مدل برند ما کار میکنه، خواستیم راجب فعالیت های ایندش با شرکتمون اطلاعی بدیم.
در مورد فیلمبرداری و پروموشن با چو، ما همچنین به همکاری باهاش ادامه خواهیم داد.
سر صحنه عکسبرداری همیشه تلاشش رو میکنه که وجهه های مختلفی از خودش جلوه بده و با وجود برنامه کاری طولانی و خسته کننده، همیشه حتی به استف هم فایتینگ میگه و شخصیت روشن و مهربونش همه رو سرزنده میکنه و خاطرات خوبی به جا میذاره.
علاوه بر این، با وجود اینکه یهویی ازش خواستیم فوتو کارت ها رو امضا کنه، همشونو امضا کرد و برامون فرستادشون که باعث شد همه تحت تاثیر قرار بگیرن، امیدوارم همچین چیزایی کوچیکی ازش هم عمومی بشن.
؛Inspick امیدواره که شک و تردید های اتفاق اخیر به زودی حل شن و از کارای اینده چو حمایت میکنه.
از طرف تمام دست اندرکاران و استف Inspick"‌‌

 

(کلی مقاله از کشور های مختلف و خبرگذاری ها مختلف در مورد چوو صحبت کردند و اخبار سریعا پخش شد) 

در همین زمان( از بیانیه حذف چوو) به غیر از هیونجین و وی وی بقیه اعضا هیچ فعالیتی تو فب نداشتن! (فقط یبار کیم لیپ حدودا یک هفته و نیم بعد از بیانیه چند تا از کامنتای اوربیتارو لایک کرده)

کمپانی با دادن تیزر ?[  ] What’s NEXT خبر کامبک 11 نفره لونا رو داد و به دنبال اون همه شروع کردن به بایکوت کردن کمپانی(فروش آلبوم و .. بشدت افت کرد)

 چت یه اوربیت با هیونجین:


👤: نه به کامبک! نه به بلاک بری کریتیو! نه به بیشتر از این😭😭
👤:آرزو میکنم آزاد و راحت بشین(هیونجین لایک کرده)
🐱: منم همینطور

 

هاسول به مناسبت ششمین سالگرد سولو دبیوش در ویلایو، ژوئن ۲۰۲۲:


"واقعیتش با گفتن این ممکنه با کمپانی به مشکل بربخورم، ولی الان از دهنم میپرونمش، من خوانندگی میکنم ولی هیچ حقوقی نمیگیرم"

 

دیسپچ طی مقاله‌ای تمامی اتفاقاتی که تو این یه سال اخیر بین چو و لونا و بلاک بری افتاده رو با مدارک و شواهد توضیح داد.

فایل PDF با زیر نویس فارسی 

زیرنویس توسط چنل rubika.ir/LoonaPCF -

 

 

بیانیه بلک بری در مورد به تاخیر افتادن کامبک The Origin Album [O]:

سلام بلاک بری کریتیو صحبت میکنه.

اول از همه متاسفیم که باعث نگرانی طرفدارای لونا شدیم. همچنین بخاطر ایجاد خستگی برای عموم هم متاسفیم.
درواقع، بعد از گوش دادن به حرف مردم، مخصوصا اربیتا، ما به این نتیجه رسیدیم که در چنین وضعیتی، با وجود نگرانی های حل نشده راجب اعضا، کامبک بی معنیه.
به همین دلیل، ما در نظر داریم انتشار کامبک ۱۱ نفره لونارو که قرار بود ۳ ژانویه ۲۰۲۳ باشه، عقب بندازیم.

در ادامه، میخوام یه افرادی که لونارو حمایت میکنن، یکسری مسائل رو توضیح بدیم.
لونا پروژه ایه که تلاش زیاد و مدت طولانی رو صرفش کردیم.
برای هر گروه آیدلی همیشه یکسری نتایج وجود داره که پیش‌بینی نشده ست.
بعد از تشکیل لونا، هزینه های ناتمامی بود که برای کمپانی کوچیک-رو به بزرگ سخت بود. پس ما در مقابل هزینه های سرمایه‌گذاری، دووم میاوردیم.

همچنین با وجود سوء تفاهم ها و گمانه زنی های مختلف درباره‌ی تغییر موضوع توزیع سود، در نهایت شرکت همواره نسبت به اعضایی که مدت هاست سودی دریافت نکردن عذاب وجدان داره.
از همون اول موفقیت لونا یه کار تقریباً غیرممکن بود که فقط از دست اعضایی که از خود گذشته‌ان و اعتماد دارن ساخته‌ست. شاید این یه تلاش احمقانه توسط یه آژانس کم و کوچک بوده باشه، اما به لطف تلاش و صبر اعضایی که به همچین کمپانی اعتماد کردن، امسال - ششمین سال از شروع پروژه اولیه - ما نور امیدمون رو پیدا کردیم.
هیچ چیز بهتر از این نیست که همه لونا تحت یه اسم رو عموم مردم تأثیر بزارن، اما با توجه به ماهی

ت یه گروه بزرگ دخترانه، اغلب اینطوری میشه که اعضای خاصی اول شناخته میشن. همچنین برای کمپانی، تشویق و حمایت از عضوی که برای اولین بار در برابر مردم به رسمیت شناخته و محبوب شده، یه تصمیم اجتناب ناپذیر بود. ما آرزو داشتیم که همه اعضا بدون هیچ موضوعی با هم پیشرفت کنن، اما متاسفانه و بر خلاف امید ما، نگرش عضو سابق شروع به تغییر کرد.

به همین دلیل، برای اطمینان از آینده، کمپانی با تغییر شرایط قرارداد با وجود ریسک های قابل پیش‌بینی با سرمایه گذاری های قبلی، موافقت کرد. ما سعی کردیم همه‌ی اعضای لونا رو بدون توجه به مسائل حفظ کنیم، اما همانطور که همه می دونن، به یه نتیجه گیری ناگوار رسیدیم.

در تمام تلاش‌هایی که انجام دادیم تا لونا رو به‌عنوان یه آژانس کوچک تا متوسط   دبیو دادیم، صرف نظر از موفقیت‌ها یا شکست‌های اونا، به یه چیز افتخار می‌کنیم: این تلاش خودش پوینت قابل توجی در تاریخ کی‌پاپ ئه. طبیعتاً تمام این مشکلات ناشی از کاستی های کمپانی بوده و قابل تحمله. اما ما نمی‌تونیم تلاش برای حفظ لونا و رسیدن به رویاهای خودمون رو با هم متوقف کنیم. ما به خوبی میدونیم که این رویاها تنها زمانی محقق میشن که افراد زیادی، از جمله اربیتا، در کنار ما بمونن. ما حتما محیطی رو ایجاد می کنیم که همه طرفدارا با خوشحالی بتونن از لونا حمایت کنن. ما یبار دیگه عمیقا عذرخواهی می کنیم و به خاطر حمایت شما از رویاها و آینده لونا که هنوز ادامه داره، موظفیم.

ممنون.

طی این خبر های بد یه خبر خوب که هیونجین پیج شخصی اینستاشو باز کرد!null (ایدی: hyunjinab)

 

 

در ادامه یه خبر خوب هم بد اومد که طبق بیانیه جدیدی در نیور؛ ۴ نفر از ۹ عضوی که برای فسخ قرارداد طرح دعوی حقوقی کرده بودن(بابا رفته بودن شکایت) در دادگاه پیروز شدن، هیجین، کیم‌لیپ، جینسول و یریم سرپرستی قرارداد انحصاری‌شون رو به دست گرفتن و ۵ عضو باقی خواستار فسخ قرارداد که شامل هاسول، یوجین، ایو، گوون و الیویاهه میشه، شکایتشون رو باختن چون دادگاه مدعیه که به دلیل تغییراتی که یکی دو سال پیش تو قرارداد این اعضا ایجاد شده، قراردادشون ناعادلانه شناخته نمیشه و قابل فسخ نیست...!

 بچه ها در حال حاضر موندن یا ترک گروه هیجین و لیپ و جینسول و چوئری معلوم نیست ولی ممکنه مثل چو از گروه اخراج شن و گروه در نهایت(فعلا) ۷ نفره بشه.

ترجمه کامل مقاله:
"لونا در تعارض با کمپانی خود برای مسائلی از جمله "تسویه حساب ناعادلانه" برنده دعوای فسخ قرارداد شده. با این حال، همونطور که دادگاه علیه برخی از اعضای دعوی تصمیم گرفته، گروه در خطر دیسبندی قرار داره. 
۱۳‌ام این ماه، با توجه به خواستی که ۹ عضو لونا علیه کمپانیشون برای تعلیق قراردادهای انحصاری خود داشتن، شعبه اول دادگاه ناحیه شمالی سئول (به ریاست قاضی جانگ مونسونگ) تصمیم گرفت که چهار نفر برنده و پنج نفر بازنده بشه. 
اعضایی که قراردادشون به حالت تعلیق دراومده عبارتند از: هیجین، کیم لیپ، جینسول و چوئری. این چهار نفر از امروز قبل از حل و فصل دعوی اولیه میتونن ازادانه کار کنن. از طرفی قرارداد هاسول، یوجین، ایو، اولیویاهه و گوون با کمپانی بدون تغییر باقی میمونه. وی‌وی و هیونجین در این دعوی شرکت نکردن. 
در حالی که چهار عضو قرارداد رو با همون شرایط چو حفظ کرده بودن، پنج عضو دیگه برخی از شرایط قرارداد رو یکی دو سال پیش تغییر دادن، و دادگاه شرایط تغییر یافته رو اونقدر ناعادلانه ندونست که فسخ این قرارداد رو تضمین کنه. 
قبلا چو تا حدی برنده دعوای فسخ قراردادش شده بود، به این دلیل که "قرارداد، درآمد رو 3 به 7 تقسیم میکرد در حالی که هزینه ها رو 5 به 5، که در نهایت مبلغ قابل پرداخت منفی میشد".  
اگرچه اعضای شرکت کننده در این دعوا میخواستن قرارداد رو با هم فسخ کنن، اما رای دادگاه وضعیت نامناسبی را ایجاد کرده. 
یکی از مدیر عامل های بلاک بری کریتیو گفت: ما هنوز در مرحله تایید جزئیات دقیق هستیم 
لونا انتشار آلبوم جدید خود [0] رو که برای انتشار در سوم این ماه برنامه ریزی شده بود، به طور نامحدود به تاخیر انداخته."‌
 

 

تو این بیانیه بارون بیانیه فب کم بود که اونم اینه که فب برای لونا و اوربیت از دسترس خارج میشه :|


"متاسفانه بعد هم صحبتی با بلاک بری کریتیو درباره قرارداد لونا با فب، تصمیم گرفتیم به قرارداد پایان بدیم.
وضعیت سرویس دهی به طرفداران لونا بعد اتمام قرارداد به این صورت خواهد بود:
سرویس دهی کامل تا ساعت 23:59:59 روز 10 فوریه.
تغییرات از 0:00 روز 11 فوریه ایجاد میشن.
هیچ پیام و ریپلای جدیدی از لونا ارسال نخواهد شد
دیگه امکان سابسکرایب پیج لونا و اعضاشون وجود نخواهد داشت
پست هایی که تا پایان سرویس دهی باز نشدن دیگه باز نمیشن
همچنان میتونین پیام ها و ریپلای هایی که تا اتمام سرویس دهی باز کردین رو ببینین.
ارسال ریپلای و نامه به اعضای لونا غیرممکن خواهد شد
کمی زمان برامون باقی مونده و برای همین از این فرصت برای تشکر از اعضا و طرفداران لونا که از همون اول باهامون بودن و موندن استفاده میکنیم.
همچنین، برای تک تکتون ارزوی بهترین ها رو داریم.
ممنونیم."‌

 

 فاک یو بلک بری خب؟ تازه این اول فحش دادن هامه-

‌هیونجین تو فب:


🐱: فب..
🐱: 😭😭😭😭😭
🐱: اوربیت 
🐱: بعضیاتون ممکنه فکر کنید که دیگه تموم شد 
🐱: ولی همونطور که میدونید، کیم هیونجین ملکه ارتباطاته~
🐱: من حتی بعد حذف فب هم باهاتون در ارتباط خواهم بود~‌

 

پیام هاسول تو فب بعد ۷ هفته بی خبری از اعضای خواستار فسخ قرارداد:


"اوربیت مدت خیلی طولانیی برامون گذشت..
خیلی برامون طاقت فرسا بود ولی برگشت با همچین اخباری، نمیدونم چی باید بگم
اخبار همشون حقیقت دارن، و من، به خاطر گروهمون و خودم، تا اخر تمام سعیمو میکنم، لطفا خیلی حمایتمون کنید..!
جنگ و جدل های طولانی و سخت تر از این هم در اینده در انتظارمونه. ولی اگه اوربیتا هوامونو داشته باشن فکر کنم بتونیم باهاشون کنار بیایم.
در ضمن درباره اخبار حقوق گرفتنمون، خیلیا حدس میزدن همشون دروغه و حقوقمون سر جاشه.
نمیتونم الان با جزئیات بهتون توضیح بدم ولی فکر کنم بتونم بهتون بگم که این حقیقت نداره(یعنی حقوق نمیگیرن) 
بیاین تا ابد با هم بمونیم، و لطفا شاد بمونین
عاشقتونم
و معذرت میخوام که این همه وقت باهاتون در ارتباط نبودم"‌     

 

پیام یوجین بعد ۷ هفته بی خبری از اعضای خواستار فسخ قرارداد:


"اوربیت حالتون چطوره؟ این اولین پیام من بعد مدت خیلی طولانیه واسه همین یکم استرس دارم. اول از همه باید بگم همه اخبار حقیقت دارن، از همونایی که از اول جوونیم درباره ما پخش میشد تا همین اخبار امروز. تحمل این مدت خیلی سخت بود، دعوی حقوقی هم ترسناک و سخت بود ولی به خاطر اوربیتامون فکر کنم تونستم پشتکارشو کسب کنم. در اینده هم شرایط قراره ترسناک و مهیب باشه ولی اگه اوربیتا پیشمون بمونن فکر کنم بتونم باهاشون با اعتماد به نفس کنار بیام ... و معذدت میخوام که این همه مدت باهاتون در ارتباط نبودن، خیلی معذرت میخوام..
نمیخوام اوربیتا رو بیشتر از این ناراحت کنم ولی شرایط اونطوری که من دوست داشتم پیش نمیره.. حتی همین الان هم، همه حرفای گرمتون داره به من کلی قدرت میده، خیلی ازتون ممنونم سعی میکنم به پشتکاری برسم که دیگه چیزی برامون سخت نباشه، لطفا کلی از اعضامون حمایت کنید‌"
"من تا ابد به عنوان ایدول اوربیتا سخت تلاش میکنم، پس لطفا کنارم بمونین. اوربیت من خیلی شرمندم، ممنونم و دوستون دارم"‌

 

پیام چوئری تو فب بعد ۵ ماه بی خبری ازش:


"اوربیت شما خیلی سوپرایز شدین نه.. جدا خیلی مدت طولانیی گذشته، و ببخشید که نتونستم زیاد باهاتون حرف بزنم.. خیلی دلم براتون تنگ شده بود، و ببخشید که نتونستم پیشتون بیام، و ممنونم که همیشه کنارم موندین.. همیشه همه پیاما و نامه هاتونو میخوندم، و با قدرتی که از خوندنشون به دست میاوردم، جدا مطمئن ترین ادم روی زمین میشدم.. خیلی دلم برای اوربیتا تنگ شده بود..💜دوستون دارم اوربیت، عاشقتم لونا"

 

پیام کیم لیپ تو فب بعد ۷ هفته بی خبری از اعضای خواستار فسخ قرارداد:


"از اخرین باری که صداتون زدم خیلی وقت گذشته، اوربیت
با تمام وجود ازتون ممنونم که منتظرمون موندین، کل این مدت پیام ها و نامه های حمایتیتون رو میخوندم
خیلی به این که چی میخوام بگم فکر کردم ولی فقط "ممنونم" و "معذرت میخوام" به ذهنم اومد! من به خوانندگی ادامه میدم، دوستون دارم اوربیت!
شبتونم خوش🙏"‌

 

 پیام گوون تو فب بعد ۷ هفته بی خبری از اعضای خواستار فسخ قرارداد:


"اوربیت ببخشید..."

 

پیام جینسول تو فب بعد ۷ هفته بی خبری از اعضای خواستار فسخ قرارداد:


"اوربیتای من، من همیشه قدردانتونم، شما به موندن کنار من ادامه میدین درسته؟ حتی تو روزایی که قراره بعد این برای همه اعضامون پیش بیاد! ازتون خواهش میکنم از تک تکمون حمایت کنین. با اینکه حس شرمندگی دارم که اینو ازتون میخوام،، ولی سخت تلاش میکنم که چیزایی که خیلی بهترن رو بهتون نشون بدم!
دیگه دیر شده ولی سال نوتون مبارک اوربیت! (نهههههه لعنت بهت بلک بری کثافت-)
لطفا راحت بخوابید همگی، باییی"‌

 

پیام ایو تو فب بعد ۷ هفته بی خبری از اعضای خواستار فسخ قرارداد(اگر تا الان نمردید سر این یکی واقعا دیگه ..):


"اوربیت، ایو هستم.
ببخشید که نتونستم تو این مدت براتون اپدیتی بدم.
از نظر روحی و روانی، هر روز برام روز زجراوری بود...
چه شبایی که به خاطر سنگینیی به اندازه یه کامیون تو قلبم نمیتونستم بخوابم. نمیخواستم اینو به اوربیتا بگم اما... معذرت میخوام
همش به اینکه چیکار میتونم انجام بدم فکر میکنم، در حالی که به این ناامیدی حین باز کردن چشام و بستنشون عادت کردم.
چقدر طول میکشه، چه مقدار درد بیشتری رو باید تحمل کنم، هیچ ایده‌ای ندارم... ولی من تمام تلاشمو میکنم، تا جایی که میتونم ادامه میدم...
با این شرایط روحی، احساس میکنم هر روز لبه پرتگاهم، تنها کاری که میتونم انجام بدم و تنها چیزی که دستم بهش میرسه دنباله لباس اوربیتاس، و بازم ازتون معذرت میخوام
و در اخر.. لطفا بهمون ایمان داشته باشین
عاشقتونم اوربیت"

 

مقاله مختصر و مفید Newsen درباره اخبار اخیر:
"با اعلام دستور نهایی دادگاه، معلوم شد بیانیه‌ای که بلاک بری در سال ۲۰۲۲ داده بود دروغ محض بوده. مشکلات قراردادی با ارتیست های کمپانی مسئله خیلی جدیی هست و پروسه تایید واضح و کاملی با بیانیه‌ای درباره موقعیت های رسمی بر اساس حقیقت نیاز داره. با این حال بلاک بری کریتیو ۲۸ نوامبر به Newsen درباره خواستار فسخ قرارداد اعضا دروغ گفته بوده و ادعا کرده بود که همه اخبار بی اساسن"

 

تو همین گریه زاری جیندوری هم به اینستا اومد (ایدی: jindoriyam)

 

 

بعدشم چوئری بچم (ایدی: cher_ryppo)

 

پیام جدید هاسول در فب:


"بابت حمایت و امید دادنتون ممنونم اوربیت
به لطف شماست که من قوی میمونم
شب های زیادی رو از خستگی به خاطر گریه کردن خوابیدم، و روزهایی که نگرانی و ناامیدی ولم نمیکرد همش تکرار میشد، هر روز. سعی کردم اینطوری بودنم رو به اوربیتا نشون ندم ولی سنگینی این دردی که باید تحمل میکردم سنگین تر از چیزی بود که فکر میکردم، و اینطور حس میکنم که هر روز که میگذره سنگین ترم میشه... 
ولی چون اوربیتا هستن، من انرژی میگیرم و بیشتر تلاش میکنم.
منم روزایی که هر روزمون فقط پر از خوشی و خندست، قدرت اوربیتا خواهم بود، بیاین با هم قوی تر بمونیم اوربیت، دوستون دارم
جدا خیلی ازتون ممنونم و عاشقتونم
همه علاقه‌ای که بهم نشون دادین رو براتون جبران میکنم."‌

 

پیام جدید یوجین در فب:


"من امروز نشستم کلی با خودم فکر کردم. چون اوربیتا دیروز و امروز بهم امید دادن و ازم حمایت کردن، احساس اضطرابم کم کم داره پایین میاد..! تو این چند ماه گذشته به دلیلی که تا الان با وجود این سختی ها ادامه دادم فکر کردم. اولا به خاطر اوربیتا که دوسم دارن و خانوادم که حامیم هستن تا اینجا تحمل کردم. 
اما دیگه امیدم از بین رفته و نگرانیم از اینکه دیگه چیزی برای از دست دادن ندارم شرایطو هر روز برام سخت تر میکنه. هزاران بار به اینکه چطور میتونم از این وضعیت فرار کنم فکر کردم. من ارزوی چیز زیادی ندارم، من فقط نحوه برخورد عادلانه میخوام، ولی اینطور به نظر میاد که انگار همه رویا هام غرق شدن، حتی حین نوشتن این هم نگرانم و میترسم. ولی به خاطر اوربیتایی که دارن ازم حمایت میکنن، سعی میکنم دیگه گریه نکنم و از این هم بگذرم. برای اینکه از زمانی که اعضا به خاطرش فداکاری کردن محافظت کنیم، اوربیت لطفا کنار ما بمونین. من واقعا معذرت میخوام، و بازم ممنونم، اوربیت عاشقتونم."‌

 

پیام جدید یوجین در فب 😭😭:


"اوربیت، خوابیدین؟ داشتم اجراهامونو نگاه میکردم.. بعد کلی گریه و خنده حین دیدنشون سردرد گرفتم. میدونید چیه؟ اگه من دیگه نتونم برم سر استیج چی.. این افکار نگران کننده همش تو سرم میگردن و من نمیدونم چیکار کنم. ویدیو های تور، فنکم های گروهی و سولو موزیک شو ها، کنسرتی که بعد برگشتن به کره انجام دادیم، ویدیو هایی که اوربیتا ازمون درست کردن، ویدیو های زیادی هست. از اوربیتا خیلی ممنونم که که برام خاطراتو زنده کردن، میدونید چیه...؟ تماشای فنکم ها اشکمو درمیاره چون میخوام برگردم سر استیج.. میخوام دوباره کنسرت انجام بدم، دوباره موزیک شو برم، فن ساین، فن میتینگ و خیلی چیزای دیگه.. همزمان گیج و ناراحت و عصبی شدم.. ببخشید که همچین چیزی رو نصف شب بهتون میگم.. من میدونم اوربیتا هم وضعیت خوبی ندارن و معذرت میخوام که مجبورید همچین چیزی رو بخونید. تا به حال در این حد ناامید نشده بودم، از کی و تا کجا همه چیز اشتباه شد.. نمیدونم.. میترسم که هیچوقت دیگه نتونم برم سر استیج.. میترسم که هیچوقت نتونم اوربیتا رو دوباره ببینم.."‌

"اوربیت خیلی دلم براتون تنگ شده"‌

"خیلی ناراحتم که چرا خیلی بیشتر بهتون نمیگفتم دوستون دارم، و الان پر از عذاب وجدانم که نتونستم بیشتر خوشحالتون کنم، به نظرم همین الان لحظه‌ای که بیشتر ار هر لحظه دوست دارم پاکش کنم.. الان همه چی برام تاریکه. میخوام به روزایی برگردم که همه چی روشن بودن. بیاین با هم برگردیم.."‌

 

کیم لیپم به اینستا می پیونده! (ایدی: kimxxlip)

 

پیام جدید گوون در فب:


"اوربیت من همه پیامایی که میفرستین رو میخونم
واقعیتش نمیدونستم چطور بهتون بگم، و وقتایی هم که میخواستم چیزی بگم هم نمیتونستم جرئتشو به دست بیارم و ترسیده بودم
همش مردد بودم چون نگران بودم نکنه اوربیتا با فهمیدن روزای سختم بیشتر از این اسیب ببینن
اول از همه معذرت میخوام که نگرانتون کردم و شما رو منتظر گذاشتم
میخواستم فقط چیزای خوب بهتون نشون بدم، ولی فقط بهتون خبرای بد دادم و قلبم به خاطرش درد گرفته
به خاطر این چیزا، روزای زیادی برام پیش اومدن که میخواستم از خیر همه چی بگذرم و رهاشون کنم
ولی تحمل کردم و همچنان ادامه دادم چون نمیخواستم رویاهام و اوربیتایی که دوسشون دارم رو از دست بدم. ولی احساس میکنم این یعنی حریص بودن
هر سری که احساس کوچکتر و حقیر تر بودن تو این شرایط میکنم، با خودم میگم، من لیاقت عشق اوربیتا که بزرگتر از خودمه رو دارم؟(تو لایق بیشتر از اینای گوونی😭)
از خودم متنفرم و چندشم میشه که همچنان بی توجه به این دارم بزرگتر بزرگتر میشم
میخوام به داشتن روز های شاد با اوربیتا ادامه بدم، ولی مضطرب و نگرانم که ممکنه همه چیز اونطوری که میخوام پیش نره. اما همچنان میخوام یه جورایی قوی تر شم. سعیمو میکنم
خیلی ممنون میشم اگه اوربیتای من بهم ایمان داشته باشن و ازم تا اخر حمایت کنن 
امروزم دلم براتون تنگ شده اوربیت"‌

 

وی وی هم پیج اینستااش رو باز کرد (ایدی: vivikhvv)

وی وی ششمین عضو لوناست که اکانت شخصی اینستاشو باز می کنه-


 

خبرگزاری های زیادی هم درباره پیام های اعضا به خصوص ایو و هاسول و یوجین مقاله نوشتن. 

همچنین اتحادیه لونا با وکیل‌ها مشورت کردن و اونا توصیه کردن که ایجاد اسنادی مثل دادخواست به روند قانونی برای حفظ منافع اعضا کمک زیادی میکنه و اونا طی بیانیه ای گزارش دادن که درحال آماده سازی جزئیات هستن.

همچنین گفتن تنها کاری که الان از دست اربیتا بر میاد ادامه بایکوت بی‌بی‌سی و فرستادن پیام‌های خوب برای اعضاست.

اربیتای کره‌ای میخواستن جلوی ساختمان بی‌بی‌سی کامیون های اعتراض بفرستن اما طبق قانون کره‌جنوبی چون اونجا محل مسکونی ـه اینکار غیرقانونیه و بیشتر به ضرر ماست.

و درآخر هم گفتن اطلاعات بیشتر رو بزودی در دسترس اربیتا قرار میدن.

 

اکانت رسمی Girl's Reverse خبر داده که دونگ نیانگی(اولیویا هه) به خاطر مشکلات سلامتی از مسابقه کناره گیری کرده!

همینو کم داشتیم نه؟😭 اولیویا تا الان هیچ ریکشن، اپدیت و ..  نداشته و همه نگرانشیم -

 

 


پیام هیجین تو فب بعد ۸ هفته بی خبری ازش: 


"اوربیتای من سال نوتون خیلی مبارک"‌ 

 

و خبر جدید که دیگه قشنگ کثافت بودن بلک بری رو توصیف میکنه-

طبق مقاله جدید Star News که بلاک بری هم تاییدش کرده، بلاک بری دادخواستی برای ممنوع التصویر شدن و توقف فعالیت در عرصه سرگرمی چو، هیجین، کیم لیپ، جینسول و چوئری به انجمن سرگرمی کره داده و این قضیه فعلا در حال بررسی عه.

 


 توضیح کامل در مورد مقاله:

"درگیری بین چو لونا و بلاک بری نشانه هایی از ادامه اتفاقات اخیر رو نشون میده. 
به گزارش star news در تاریخ 1 فوریه، بلاک بری دادخواستی به CEMA (انجمن مدیریت سرگرمی کره) و KEPA (انجمن تولیدکنندگان سرگرمی کره) در دسامبر 2022 ارسال کرده تا فعالیت های سرگرمی چو رو ممنوع کنن.  
تایید شده که بلاک بری رسما موضوع مذاکرات پنهانی چو رو از طریق ارسال یه دادخواست از طریق کمیته CEMA مطرح کرده. بلاک بری مدعیه که چو قبلا برای امضای قرارداد جدیدی با BY4M(کمپانی فعلی چو) در سال 2021 اقدام کرده و ادعا کرده که این "نقض قرارداد مدیریت" عه.  
به خاطر این، CEMA DMEC از چو خواسته با توجه به مسائل مربوطه در جلسه‌شون شرکت کنه اما چو این کارو نکرده. در نهایت، قرار شده بود DMEC یک حکم خودسرانه صادر کنه. با این حال، با پاسخ دیرهنگام چو در ۱ فوریه(امروز) مبنی بر اینکه "ما در DMEC شرکت خواهیم کرد" انتظار میره که تاریخ جدیدی تعیین بشه که درش جلسه DMEC تشکیل شه.
همچنین، بلاک بری قصد داره امروز دادخواستی دیگه به CEMA DMEC ارسال کنه تا فعالیت های سرگرمی هیجین، کیم لیپ، جینسول و چوئری رو ممنوع کنه."

اگه این اتفاق طبق خواسته بلاک بری پیش بره و شکایت بلاک بری تایید بشه، چو و هیجین و لیپ و جینسول و چوئری دیگه هیچوقت نمیتونن به طور رسمی کامبک بدن و دوباره سولو دبیو کنن و اجرا داشته باشن و تو برنامه های تلویزیونی و یوتیوبی مختلف حضور پیدا کنن و هیچ کمپانیی حق امضای قرارداد باهاشون نخواهد داشت. به نوعی از عرصه سرگرمی اخراج میشن.

 

آپدیت استوری اینستاگرام چوو .

سلام چوو هستم.
خیلی خسته کننده و ناامید کنندست که مجبورم برای همچین موضوعی بیانیه بنویسم.
بنظرم این مقالات و تهمت ها بر اساس اطلاعات غلط خیلی از حد گذشتن،،
تا دسامبر سال ۲۰۲۱ من اصلا چیزی راجب کمپانی ای با اسم BY4M نمیدونستم.
واقعا نمیتونم تحمل کنم که چطور با دروغ سعی میکنن نه تنها من بلکه بقیه اعضارو آزار بدن.
بزودی بیانیه سازماندهی شدم رو در پاسخ ارسال میکنم.

 

هیون‌جین و وی‌وی هم برای فسخ قرارداد طرح دعوی کردن و با توجه به این که قراردادشون مشابه هیجین، کیم لیپ، جینسول و چوئریه احتمالا بزودی نتیجه مشابه و خوبی بدست میارن.

 

پیام هیونجین بعد انتشار این خبر در فب:


🐱: 
امروز روز خوبیه
🐱: 🙌🏻

 

طبق گفته‌ی اس‌بی‌اس نیوز و با توجه به این که لونا سال ۲۰۱۹ با Universal Music Japan برای سه سال قرارداد بستن، این امکان وجود داره که فعالیت هاشون رو بجای کره در ژاپن ادامه بدن. (ولی این هم بستگی به اعضا داره و اگه نخواند تو ژاپن به فعالیت هاشون ادامه بدن باز دوباره اوضاع سخت تر میشه)

 

و بالاخره پیام اولیویا بعد ۱۰ هفته تو فب:


"سلام اوربیت، الان دارم اولین پیامم بعد یه مدت خیلی طولانی رو مینویسم. فکر کنم به هر حال اوربیت با هر چیزی که بنویسم قراره اسیب ببینن، واس همین حرف زدن برام راحت نیست. میدونم که قراره به زودی اخبار جدیدی به دستتون برسه، خواستم قبل رسیدنشون بیام باهاتون حرف بزنم. از ته قلبم ازتون ممنونم. سعی میکنم قدرتی درونم بسازم تا بتونم برای اوربیت بایستم و بهتر از الان باشم. دیگه دیر شده، ولی ارزوی بهترین ها رو تو سال جدید براتون دارم، و امیدوارم امسال لونا و اوربیت بتونن درخشان لبخند بزنن."‌
 

حدودا 22-23 بهمن فب برای لـــونا و اوربیت بسته میشه- 


- فحش آزاد و کامنتا هم بازه

- لطفا تا می تونید به اعضا امید بدید و یه فرمی هم هست بعدا براتون میذارم اگر می تونید پر کنید تا بتونیم دخترارو از شر این کمپانی بدصفت نجات بدیم.

- هر خبر جدیدی بیاد زیر همین پست اپدیت میشه و لطفا شایعه های بی اساس رو هم ریپورت کنید و پخش نکنید.

- اگر نتونستین مقاله دیسپچ رو راجب اتفاقات اخیر بخونید بعدا براتون یه ثرد از سو استفاده مالی بلک بری میذارم. 

- یسری از مطالب رو خودم ترجمه کردم ولی یسری هاشو از چنل های لونا گرفتم و یجورایی منابعم خیلی کلی میشه ولی از چنل های فعال لونا حتما حمایت کنید. rubika.ir/LoonaPCF | t.me/Loona_Team


- من خودم با تک تک این بیانیه ها هر بار گریه کردم و افسرده تر شدم و به احتمال زیاد دیگه نباید منتظر لونا 12 نفره باشیم(چه تو این کمپانی چه تو کمپانی دیگه)😭😭🖤

هر وقت کامنت فب ایو رو میخونم یاد این عکس میوفتم😭😭 -

 

هیونجین: ما ۱۲ نفریم. واقعا میخوام تا ابد همراه همشون باشم. امیدوارم ما دوباره دور هم جمع بشیم.
لطفا از یاد نبرین که ما ۱۲ عضو داریم، با اینکه امروز دو نفرمون اینجا نیستن.. چوئری زود تر خوب شو، چو دلم برات تنگ شده! اوربیت ممنونم
 

 

 

این فقط یه آرزو بود اما الان تبدیل به رویا شد-