سلام به همه ی اوربیت، اوری، کرو، کوتی و اپل های عزیزم
سعی کردم یه پست مختصر از وضعیت لونا بعد از خارج شدن از کمپانی بلک بری درست کنم برای کسایی که نمیدونن چه اتفاقی افتاده :)
 
در 25 نوامبر 2022 بعد از تور اروپا دخترا(میشه گفت توی اوج مشهوریت و پیشرفت لونا) کمپانی بلک بری ناگهان بیانیه داد که چوو بخاطر بی احترامی به استف و .. از گروه اخراجه!!
وارد جزئیات نمیشم اما چوو بیگناه بود و طی حقایقی که دیسپچ منتشر کرد معلوم شد که کمپانی چقدرحق اعضارو خورده و حقوقشون رو نداده! 
فلش بک به فسمتی از حرف های اعضا
هاسول لایو: "واقعیتش با گفتن این ممکنه با کمپانی به مشکل بربخورم، ولی الان از دهنم میپرونمش، من خوانندگی میکنم ولی هیچ حقوقی نمیگیرم"
گوون فب: "واقعیتش نمیدونستم چطور بهتون بگم، و وقتایی هم که میخواستم چیزی بگم هم نمیتونستم جرئتشو به دست بیارم و ترسیده بودم
همش مردد بودم چون نگران بودم نکنه اوربیتا با فهمیدن روزای سختم بیشتر از این اسیب ببینن
اول از همه معذرت میخوام که نگرانتون کردم و شما رو منتظر گذاشتم
میخواستم فقط چیزای خوب بهتون نشون بدم، ولی فقط بهتون خبرای بد دادم و قلبم به خاطرش درد گرفته"
یوجین فب: "امیدم از بین رفته و نگرانیم از اینکه دیگه چیزی برای از دست دادن ندارم شرایطو هر روز برام سخت تر میکنه. هزاران بار به اینکه چطور میتونم از این وضعیت فرار کنم فکر کردم. من ارزوی چیز زیادی ندارم، من فقط نحوه برخورد عادلانه میخوام، ولی اینطور به نظر میاد که انگار همه رویا هام غرق شدن، حتی حین نوشتن این هم نگرانم و میترسم. ولی به خاطر اوربیتایی که دارن ازم حمایت میکنن، سعی میکنم دیگه گریه نکنم و از این هم بگذرم"
بعد از بیرون رفتن چوو از گروه بقیه اعضا هم مثل فندوم سکوت نکردند و درخواست لغو قرارداد کردند. این روند بخاطر دادگاه و .. حدود چند ماهی طول کشید و بلاخره همه اعضا تونستند از کمپانی خارج بشن! 
 
5 عضو از گروه شامل هیجین، هاسول، کیم لیپ، جینسول و چوئری به کمپانی modhaus (رئیس کمپانی جیدن جانگ یکی از سرمایه گذار های پروژه لونا، تهیه کننده خیلی از اهنگ های لونا در دوره قبل از آلبوم # و خالق لوناورسه!) پیوستند و قراره به عنوان آرتمیس دبیو کنند. همچنین اسم فندوم هم با رای فندوم اوری(OURII) انتخاب شد. طبق مقاله ای جدید ارتمیس در حال اماده شدن برای کامبک خودشون در سال 2024 هستند.
 
هیونجین، وی وی، یوجین، هه جو(اولیویا هی) و گوون به کمپانی تازه تاسیس CTD ENM(توسط یون دویون که جزء کارکنان سابق sm و در پروژه های لونا دست داشته، تاسیس شده) پیوستند! اسم گروه لوسمبل و اسم فندوم کُرو(C.Loo) مشخص شد. لوسمبل در تاریخ 2023.09.15 با یک مینی آلبوم دبیو کردند.
 
چوو نیز به کمپانی ATRP پیوست. اسم فندوم چوو کوتی(Kkoti)عه و چوو با آلبوم Howl در تاریخ 2023.10.18 سولو دبیو کرد!
 
و اخرین عضو ایو هنوز کمپانی مشخصی نداره و قصد داره در آینده سولو فعالیت کنه.
 
......
 
"قضیه پروژه آرتمیس چیه؟ یعنی قرار نبود اسم گروه بشه؟"
ماجرا از این قراره که اون زمان فقط هیجین، جینسول، چوئری و کیم لیپ تونسته بودند رای مثبت دادگاه رو بگیرن و تکلیف بقیه اعضا مشخص نبود برای همین جیدن با کلی تئوری سعی کرد تا وقتی تکلیف بقیه اعضا مشخص بشه به امید اینکه بقیه اعضا هم به کمپانی مودهاس بیاند و باهم باشند پروژه ای به نام آرتمیس با مضمون دورهم جمع کردندخترای ماه راه انداخت.
 
"چرا OEC و بعدش هیجین تنهایی کامبک دادند؟"
خب تا وقتی که تکلیف بقیه مشخص بشه، OEC که توی تئوری های لوناورس مسئول جمع کردن لونا بود، قرار شد یه مینی آلبوم بدند و هیجین هم چون میخواست فعالیت داشته باشه بعد از OEC با مینی آلبوم K برگشت. هاسول هم که بعد از این قضایا به آرتمیس پیوست چند تا مینی کنسرت و فن ساین برگذار کرد و سینگل Plastic Candy رو منتشر کرد. 
 
"ایو دبیو نمیکنه؟"
ایو در حال حاضر اونجوری که خودش گفته با خیلی کمپانی ها صحبت کرده ولی در حال حاضر باید شرایطشو بسنجه ولی در همین حین کانال یوتیوب شخصیشو باز کرده و با گروه پرودسیوری NIME Music کار میکنه
تو پرانتز بگم واقعا اعضا سر قضیه بلک بری با کارایی که باهاشون کرد خیلی اذیت شدند و ایو نمیتونه راحت به هر کمپانی اعتماد کنه!
ایو فب، زمان ماجرای دادگاه و فسخ قرارداد:
"اوربیت، ایو هستم.
ببخشید که نتونستم تو این مدت براتون اپدیتی بدم.
از نظر روحی و روانی، هر روز برام روز زجراوری بود...
چه شبایی که به خاطر سنگینیی به اندازه یه کامیون تو قلبم نمیتونستم بخوابم. نمیخواستم اینو به اوربیتا بگم اما... معذرت میخوام
همش به اینکه چیکار میتونم انجام بدم فکر میکنم، در حالی که به این ناامیدی حین باز کردن چشام و بستنشون عادت کردم.
چقدر طول میکشه، چه مقدار درد بیشتری رو باید تحمل کنم، هیچ ایده‌ای ندارم... ولی من تمام تلاشمو میکنم، تا جایی که میتونم ادامه میدم...
با این شرایط روحی، احساس میکنم هر روز لبه پرتگاهم، تنها کاری که میتونم انجام بدم و تنها چیزی که دستم بهش میرسه دنباله لباس اوربیتاس، و بازم ازتون معذرت میخوام
و در اخر.. لطفا بهمون ایمان داشته باشین
عاشقتونم اوربیت"
 
"لونا دوازده نفره بر میگرده؟"
برمیگرده! امیدوارم خیلی زود! اعضا توی همه چیز همو حمایت میکنند و باهم در ارتباط اند. همچنین هیجین تو شوکیسش گفت که اعضا و کمپانی ها اوکی اند که لونا بازهم استیج داشته باشه! فقط میخواند یکم توانایی هاشونو افزایش بدند و بهتر برگردند. فقط یه مشکلی هست که امیدوارم اینم حل شه اونم اینه که اسم لونا در مالکیت بلک بری عه :)

اگر دوست دارید بیشتر بدونید..